0
سبد خرید خالی است.
0
سبد خرید خالی است.
0
سبد خرید خالی است.

فرهنگ قهوه و کافی شاپ های ژاپن

Chatei-Hatou_Theke-min-1-1

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

فرهنگ قهوه و کافی شاپ های ژاپن

ژاپن یکی از کشور های پیشتاز در مصرف قهوه در جهان است . اولین کافه ی ژاپن در توکیو در اواخر دهه ی ۱۸۸۰ افتتاح شد . از آن زمان ژاپن هم پای دنیا در این زمینه پیشرفت و تکامل پیدا کرد .
در این نوشته با فرهنگ قهوه ی ژاپن بیشتر آشنا خواهیم شد .

جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۹ مصرف قهوه در ژاپن ۴۵۰ میلیون کیلو بوده است که باعث شده این کشور در رده ی پرمصرف ترین کشور های مصرف کننده ی قهوه قرار گیرد .
در اواخر قرن نوزدهم ، قهوه به محبوبیت بیشتری در ژاپن دست پیدا کرد . این محبوبیت بیشتر مدیون کافی شاپ هایی به نام کیساتن/Kissaten ( در زبان محلی ) بود . کیساتن ها فقط قهوه و چای ارائه می کردند . تمرکز آن ها بر سادگی بود ، با این وجود فضایی دلنشین و جذب کننده داشتند .
در اواخر قرن بیستم ، روند مصرف قهوه تغییر کرد و صنعت قهوه به سمت مصرف انبوه و ایجاد سرعت و راحتی در سرویس دهی رفت ، کافی شاپ های زنجیره ای مثل استارباکس که دستگاه های آماده سازی خودکار قهوه داشتند در همین جریان و روند در حدود سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ در ژاپن افتتاح شدند .

در حالی که رفته رفته ، مصرف قهوه و محصولات کافی شاپ ها در خانه ها رواج پیدا کرد ، کیساتن ها بر روی نوشیدنی ها و روش های جدید تمرکز کردند . یکی از برجسته ترین آن ها ، روش دم آوری ریزش آزاد قهوه بود که در اوایل قرن بیست و یکم در بسیاری از کیساتن ها رایج شد . صاحبان این کافی شاپ ها مدام روش های مختلف و طرز تهیه های متفاوت را می آزمودند تا به بهترین طعم ممکن پست پیدا کنند . آن ها همواره در حال توسعه ی روش های دم آوری و طرز تهیه ها بودند ، به این دلیل که کیفیت همیشه مورد توجه آن ها بوده است .

جالب است بدانید که کیساتن ها به شکل قابل توجهی بر جنبش جهانی قهوه ی موج سوم به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر گذاشتند ، به طور مثال قهوه ی بلو باتل ( بطری آبی ) که یکی از برند های معروف قهوه ی تخصصی است به شدت تحت تأثیر فرهنگ کافی شاپ های ژاپنی بوده است .

ژاپنی ها معمولا قهوه ی خود را در ابتدای روز یا قبل از کار می نوشند تا تمرکز بیشتری داشته باشند . آن ها برای استراحت با دوستان یا به تنهایی نیز قهوه می نوشند .
در حالی که کیساتن های ژاپن به شدت بر قهوه های دمی متمرکز هستند ، کافه های مدرن بر اسپرسو و نوشیدنی های بر پایه ی اسپرسو متمرکز شده اند که روز به روز هم طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند .
کافی شاپ های مدرن ژاپن به پیشگام بودن در تکنیک های جدید دم آوری معروفند . قهوه ی سرد ژاپنی یکی از نوشیدنی هایی است که در کافه های مدرن ژاپن سرو شده و مورد استقبال قرار گرفته است . این قهوه ی سرد فیلتری بسیار ساده تهیه می شود ، کافی است قهوه ی فیلتری ما بر روی چند تکه یخ عصاره گیری شود ، که این باعث وضوح طعمی بیشتر و اسیدیتی ( ترشی ) بیشتر در قهوه می شود .

به دلیل تنوع سلایق و گستردگی تعداد کافی شاپ ها در ژاپن ، انواع درجات رست ( برشته کاری ) قهوه را می توان در فروشگاه های قهوه ی ژاپن پیدا کرد . با این حال معمولاً ژاپنی ها قهوه هایی با رست تیره را ترجیح می دهند به همین دلیل است که بیشتر قهوه هایی که در قهوه فروشی های زنجیره ای و فروشگاه های بزرگ عرضه می شوند ، قهوه های تیره برشت ( دارک رست ) هستند .

البته قهوه هایی با رست روشن هم روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و به دلیل تنوع طعمی بیشتری که دارند برای مخاطبان لذت بخش تر هستند .

درباره نویسنــده
نویسنده
واترماگ
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

محصولات جدید

دوره آنلاین مدیریت کافه
تومان
3,600,000
کتابچه نوشیدنی های بر پایه ی قهوه
رایــگان
23%
دوره ی آنلاین باریستا خانگی
تومان
345,000
449,000
دوره آنلاین مقدمه‌ای بر چای
تومان
1,800,000

جستجو کنید ...

تبلیغات